מהי מטרת הארגון שבו אני עובד? מהי ההבטחה המותגית של הארגון – הן לי, כעובד, והן ללקוחות הארגון? כיצד המחלקה שלי, ואני כפרט, תורמים להבטחה המותגית?
עובדי ארגונים שבהם התבצע תהליך מיתוג פנימי מסוגלים להשיב בקלות על השאלות האלה. כאשר התהליך אפקטיבי, העובדים מאמינים בערכי המותג ומתנהלים לפיהם.

מיתוג פנימי לפני מיתוג חיצוני
אם בעבר היה המיתוג הפנימי משני בחשיבותו ביחס למיתוג החיצוני, היום יותר ויותר מנהלי ארגונים מכירים בחיוניותו להצלחת הארגון.
המיתוג פנימה צריך להתבצע על פי אותו היגיון המנחה אותנו בתהליך המיתוג החוצה. כשם שלא הגיוני לצאת עם מוצר חדש מבלי ללוותו בפעילות פרסומית ושיווקית, אין טעם לבצע מיתוג מבלי לשווקו קודם לכן לעובדים שיטמיעו את ערכי המותג החדש וישדרו אותם החוצה. עובדי החברה ושותפיה העסקיים הם אפיקי השיווק החשובים ביותר של המותג. הם משמשים שגרירי המותג בקרב אלה שעמם הם באים במגע.
כל ארגון המתייחס ללקוח הפנימי כאל לקוח משני בחשיבותו, פוגע מאוד בסיכויי ההצלחה של המיתוג.

על חמישה עקרונות המיתוג הפנימי עומד:

רתימת העובדים לתהליך המיתוג מחדש דורשת מן הארגון אסטרטגיית תקשורת פנימית מובנית המותאמת לתרבות הארגונית ומיועדת למגוון קהלי היעד הפנים-ארגוניים ולפלטפורמות התקשורתיות הקיימות בארגון.