ההגעה לעבודה, החיכוך עם העמיתים, השיחות הקטנות במסדרון, החלפת דעות עם העמיתים, ארוחות הצהריים המשותפות, האירועים החברתיים…
כל אלה שהיו חלק מהגורמים למוטיבציה של העובדים, הוחלפו בעבודה מהבית ועלולים לפגוע במוטיבציה שלהם.
סביבת העבודה החברתית והפיזית שהשתנתה מציבה בפני המנהלים אתגרים חדשים כדי לחזק את המוטיבציה.
- נסו להפוך את העובדים לשותפים יותר מאשר עשיתם זאת עד היום
- קיימו שיחות משתפות יותר מאשר שיחות להנחייה
- שתפו אותם בהתלבטויות שלכם לגבי הדרך הנכונה לבצע את העבודה מבית. שאלו אם יש להם רעיונות כיצד לבצע את העבודה שלהם בצורה טובה ויעילה יותר.
- האם הנהלים והשגרות שנקבעו (חשוב שתעשו זאת מהר ככל האפשר) ברורים להם ומקלים עליהם לבצע את המשימות
- דאגו שתתקיימנה קבוצות שיחה בין העובדים. הטילו עליהם משימות משותפות שתחייבנה התיעצויות משותפות
- הציבו מטרות ברורות ליום העבודה ולשבוע העבודה
- קביעת מטרות היא גורם מוטיבציה בעל משקל. הצגת המטרה מציבה בפני העובדים אתגר שיש לעמוד בו
- סייעו להם לעמוד בהצלחה באתגרים ובכך תחזקו את המוטיבציה ואת המנהיגות שלכם
- תנו משוב ספציפי ולא כללי. משוב מעצים תומך בעובדים, מנחה אותם היכן להתמקד מה לעשות כדי לשפר. למשל, אמרו לעובד: המסמך שהכנת היה ממצה יחד עם זאת הייתי מציע לך לתקן את הסעיפים הבאים ולהוסיף נתונים שחסרים (ולא – המסמך טוב או לא טוב)
- תוקירו את העובדים החל מאמירת “תודה” ועבור בהוקרה מפורטת יותר בהתאם לנסיבות
- גלו עניין ואמפתיה במצבם של העובדים – שאלו אותם בשיחות הטלפוניות או בשיחות ה-zoom המועדפות לשלומם ולשלום בני משפחותיהם. תבררו מה אתם יכולים לסייע להם כדי לעבור את התקופה בצורה שתניח את דעתם
- זהו סימנים של דאגה או חרדה ושאלו את העובד האם יש משהו שמטריד אותו במיוחד. במקרים חריגים שתפו את משאבי אנוש בדאגותיכם לגבי הטיפול בעובדים מסוימים.
- קיימו שגרת תקשורת קבועה ובשעות מוגדרות. היא מקנה לעובד בטחון שהוא זקוק לו
כולנו מחפשים בימים אלה יותר בטחון , פחות אי וודאות.
פתח לתקווה.
השרו על העובדים בטחון ואופטימיות לגבי היום שאחרי.
זכרו – כל משבר הוא הזדמנות ועלינו המנהלים לחשוב גם על היום שאחרי המשבר ולהתנהל בהתאם