תקשורת פנים ארגונית היא פונקציה אסטרטגית ממדרגה ראשונה המשפיעה על כל ביצועי הארגון. אך כדי להוכיח את מידת האפקטיביות שלה עלינו לבדוק את השפעתה באמצעות מדידה.

מדידה טובה יכולה לשקף מה “עובד” בארגון ומה לא, ורק מדידה כזאת יכולה להוכיח את טיבה של התקשורת בארגון. אז איך עושים את זה נכון?

להלן ארבע עצות לביצוע מדידה אפקטיבית:

  1. מתחילים במדידה כבר בתחילת התהליך (טרם התקשור).

יחד עם זאת, אם לא בוצעה מדידה מקדימה אפשר לבצע אותה בדיעבד. איך?

  1. שואלים שאלות שמובילות לפעולה. למשל:
  1. משתמשים במקורות מידע נוספים, מלבד סקרים, למשל:
    • מדדים תפעוליים שקיימים בארגון, כגון ‪KPI‫, בריאות, בטיחות, אבטחת מידע וכדומה.
    • כימות אופן חלוקת הזמן. בודקים כמה זמן הוקצב לאסטרטגיה וכמה לטקטיקה, למשל, והאם זה משתווה לתוכניות העבודה
    • פיזור התקשורת. בודקים האם התקשורת מגיעה מכמה מקורות או רק ממקור אחד. האם היא מתפזרת באופן שווה על פני לוח השנה, או בתקופות מסוימות בלבד
  1. מעודדים היענות לסקר

כדי להגדיל את היקף ההיענות לסקר יש לזכור כמה דברים: